Ofte stillede spørgsmål
Hvad er fordelene ved at bruge LEJKA?
Der er mange fordele ved at være bruger af LEJKA. Vi hjælper med alle aspekter af lejeforholdet, lige fra indflytning til fraflytning. Desuden sørger vores juridiske eksperter for at alt bliver håndteret korrekt. Vi tilbyder gennemgang af lejekontrakten og onlineværktøjer i form af digital lejekontrakt, huslejeregistrering, opbevaring af billeder, indflytningsrapport og meget andet.
Hvad koster det at bruge LEJKA?
Mange af LEJKAs tjenester, værktøjer og rådgivningsmuligheder følger med, når vi beskytter lejers depositum og forudbetalte leje i lejeperioden. LEJKAs forretningsmodel bygger på, at vi får en rente/afkast fra vores bank for at banken holder depositummet. Det gør at vi kan tilbyde vores platform gratis. Det er dog nødvendigt, at depositummet holdes i minimum 12 måneder. Pengene du indbetaler, i form af depositum og forudbetalt leje, er sikret af en bankgaranti. Derfor er beløbet altid klar til udbetaling, når lejeforholdet slutter. Hvis du vil bruge vores service, således at du kan opnå det høje bundfradrag, skal du være opmærksom på at der som minimum skal deponeres 25.000 kr. hos LEJKA eller betales 89 kr. i abonnement. Der er en bindingsperiode på 12 måneder.
Er det nødvendigt at lejekontrakten bliver gennemgået?
Ja. Vi ser ofte fejl i tidsbegrænsninger, som medfører, at tidsbegrænsningen ikke gælder. Ellers at man glemmer at indsætte gyldige lejestigninger eller opsigelser. Gør man det forkert, så kan de ikke anvendes. Det kan koste dyrt i sidste ende. Vi kan ikke hjælpe med at fastsætte niveauet af huslejen, eftersom lige dette punkt er noget, som brugeren selv skal fastsætte. Vi kan søge aktindsigt hos huslejenævnet i de seneste afgørelser om niveauet af huslejen, og på denne baggrund kan brugeren få indsigt i og vejledning om, hvilken husleje, som der formentlig kan tages.