Udenlandsk betaling, Depositum IBAN DK65 2000 6294 8355 61 BIC/SWIFT NDEADKKK.
Udenlandsk betaling, Husleje IBAN DK42 2000 6295 7025 73 BIC/SWIFT NDEADKKK.
Øvrige betalinger reg. nr. 2355, Kontonummer 6293564300, IBAN DK80 2000 6293 5643 00 BIC/SWIFT NDEADKKK.
Depositum (og forudbetalt leje) reg. nr. 2355 kontonr. 6294835561.
Husleje reg. nr. 2355, kontonr. 6295702573.
Tid
Vi overfører automatisk huslejen dagen efter, vi har modtaget den fra din lejer.
Vær opmærksom på følgende:
- Overførsler mellem danske banker tager normalt 1 bankdag.
- Bankerne er lukkede i weekender og på helligdage, så vi kan ikke behandle betalinger på disse dage.
- Hvis vi modtager betalingen efter kl. 17.00, vil pengene blive overført den følgende bankdag, hvilket betyder én dags forsinkelse.
Hvis huslejen eksempelvis er modtaget en tirsdag, vil de sædvanligvis være til disposition på din konto dagen efter, om onsdagen, medmindre onsdag er en helligdag.
Hvis lejeren betaler husleje en mandag, vil LEJKA modtage dem tirsdag, hvorefter de automatisk bliver sendt videre til din konto, og vil være til rådighed om onsdagen.
Eksempler på behandlingstid:
- Betaling modtaget tirsdag → penge på din konto onsdag.
- Betaling modtaget efter kl. 17.00 mandag → penge på din konto onsdag.
Fordele ved LEJKA’s system:
- Gratis service: Vi opkræver ikke de gebyrer, som PBS normalt ville tage, hvilket sparer dig ca. 6 kr. per overførsel.
- Vores system kræver kun én ekstra dag til behandling, men vi sikrer en korrekt og pålidelig overførsel.
Udbetaling af depositum
Såfremt LEJKA holder depositummet, vil udbetaling ske 7 hverdage efter at begge parter har bekræftet udbetalingen. Begge parter (udlejer og lejer) skal indtaste deres bankoplysninger korrekt på deres profil. System kan ikke behandle betalinger uden de korrekte bankoplysninger fra begge parter, og derfor kræves manuel behandling for at sikre udbetalingen. S[ skriv
Vær opmærksom på at bankerne har lukket i weekender og helligdage samt efter kl. 17 i hverdagene.
Hvis LEJKA skal udbetale depositum eller forudbetalt leje til en udenlandsk konto, vil et udenlandskgebyr på 175 kr. være fratrukket.
Ved fejlindbetalinger af depositum eller forudbetalt leje, som kræver manuel behandling, f.eks. tilbageførelser af beløb, opkræves der et gebyr på 249 kr.
Husk at opdatere dine bankinformationer inde på din profil, såfremt det ikke allerede er gjort. Systemet trækker nemlig bankinformationerne fra profilen i forbindelse med udbetaling.
Udenlandske betalinger
Ved alle udenlandske indbetalinger er det vigtigt, at du pålægger omkostninger for overførslen hos dig selv.
Depositum (og forudbetalt leje)
- Udenlandske betalinger IBAN DK65 2000 6294 8355 61 BIC/SWIFT NDEADKKK
- Husk at angive ID i overførslen.
Husleje
- Udenlandske betalinger IBAN DK42 2000 6295 7025 73 BIC/SWIFT NDEADKKK
- Husk at angive ID i overførslen.
- LEJKA ApS
- Jagtvej 157
- 2200 København N
- Denmark
Øvrige betalinger
- Reg. nr. 2355
- Kontonummer 6293564300
- Udenlandske betalinger IBAN DK80 2000 6293 5643 00 BIC/SWIFT NDEADKKK
Vigtige oplysninger ved udenlandske betalinger
Husk at betale overførselsomkostningerne selv.
Ved udenlandske overførsler skal du selv betale omkostningerne for transaktionen, da vi ikke kan dække dem. Hvis omkostningerne ikke er dækket, vil beløbet blive reduceret.
Hvordan overfører jeg penge fra udenlandske banker til danske banker?
Ved en udenlandsk overførsel til danske banker, skal du bruge et IBAN-nummer og en SWIFT-adresse.
IBAN-nummeret står for International Bank Account Number, og er den internationale måde at skrive et kontonummer på.
SWIFT-adressen, også kaldet BIC (Bank Identifier Code), viser hvilken bank man overfører til.
Udlandsoverførsler der sendes fra ikke-danske banker, vil blive pålagt et gebyr på minimum 175 kr. Det kan dog variere afhængigt af hvilken bank og hvilket land pengene bliver sendt fra.
Det vil være til stor fordel for en selv at inkludere gebyret i sin overførsel, da vi trækker gebyret fra det overførte beløb. Dette kan resultere i, at man ikke har indbetalt nok til at dække sin leje og gebyr.
For eksempel, hvis du har en husleje på 5000 kr. og sender fra Tyskland, vil det være fordelagtigt at sende 5175 kr., så gebyret er dækket. Ellers kan man ende med at skulle betale et ekstra gebyr for en ny overførsel.
Udenlandske overførsler kan tage længere tid at behandle, og der typisk vil gå 5 bankdage før overførslen er gennemført. Dette kan dog variere. Kontakt din bank for mere konkret information.
Gebyret gælder også ved indbetaling af depositum og forudbetalt leje. Når LEJKA udbetaler depositum og forudbetalt leje til en udenlandsk konto, vil udenlandskgebyret på 175 kr. være fratrukket.
Bankbehandlingstid og gebyrer
Udenlandske overførsler kan tage op til 12 bankdage, og der kan være et gebyr på 175 kr afhængig af banken og landet. Hvis vi skal udbetale depositum eller forudbetalt leje til en udenlandsk konto, kan et udenlandskgebyr på 175 kr blive trukket fra beløbet.
Ved fejlindbetalinger, der kræver manuel behandling, vil der blive opkrævet et gebyr på 125 kr.
Hvis du ønsker, at huslejen eller depositum skal overføres samme dag, skal du vælge en straksoverførsel. Der er et gebyr på 175 kr for straksoverførsel.
Ekspresoverførsler fra udlandet tager typisk én bankdag, afhængig af din bank.
Der er mange gode grunde til at bruge LEJKA til at administrere lejemål og beskytte depositum. En af de funktioner, vores brugere er rigtig glade for, er modulet til huslejebetaling. Her kan udlejer og lejer se en oversigt over samtlige betalinger i forbindelse med det pågældende lejemål. Som lejer kan du se, hvor meget du har betalt i husleje, og du kan tjekke og dokumentere, at den er betalt til tiden. Som udlejer kan du se, hvor meget der er blevet indbetalt. Og du kan nemt skabe dig et overblik, hvis du har flere lejemål.
Vi sender automatisk en notifikation via e-mail til udlejer og lejer med en bekræftelse af den månedlige huslejebetaling.
Hvis huslejen mod forventning ikke er blevet indbetalt til tiden, sender vi en påmindelse til lejer. Samt en mail til udlejer om, at der ikke er betalt og der er rykket.
Det er virkelig vigtigt, at du kun skriver Lejemåls-ID'et på overførslen. Du skal ikke skrive husleje eller anden tekst i feltet på overførslen. Det er kun ID på lejemålet, som skal stå der. Her er 3 eksempler på lejemåls-ID'er:
196-080
1682-2683
10682-5283
Det består altid af talrække opdelt med 1 bindestreg. Der er ikke bogstaver i.
Du skal ikke skrive noget efter ID'er eller før.
Antallet af numre afhænger af, hvor nyt dit lejeforhold er. Jo nyere jo flere tal, eftersom der kommer et tal på for hver gang der kommer et lejeforhold på med en udlejer og lejer.
Skriv kun talrækken, som indeholder 1 bindestreg. Bindestregen skal medtages.
Vi har automatiske processer, som auto-importerer og eksporterer kæmpe mængder af betalinger og beløb i slutningen og starten af hver måned. De læser ID'et og ikke andet. Hvis du skriver noget andet i overførslen kan det ikke automatisk læses af vores system. Det betyder, at der skal en medarbejder ind over og identificere betalingen, og herefter skal medarbejderen manuelt registrere det på platformen og herefter manuelt overføre beløbet til enten udlejer eller lejer. Det tager ca. 10-15 min for den manuelle registrering og koster et gebyr på 125 kr.
Ved fejlindbetalinger af husleje, depositum eller forudbetalt leje, som kræver manuel behandling, f.eks. tilbageførelser af beløb, opkræves der et gebyr på 175 kr.
Udlandsoverførsler der sendes fra ikke-danske banker, vil blive pålagt et gebyr på minimum 175 kr. Det kan dog variere afhængigt af hvilken bank og hvilket land pengene bliver sendt fra.
Det vil være til stor fordel for en selv at inkludere gebyret i sin overførsel, da vi trækker gebyret fra det overførte beløb. Dette kan resultere i, at man ikke har indbetalt nok til at dække sin leje og gebyr.
For eksempel, hvis du har en husleje på 5000 kr. og sender fra Tyskland, vil det være fordelagtigt at sende 5175 kr., så gebyret er dækket. Ellers kan man ende med at skulle betale et ekstra gebyr for en ny overførsel.
Gebyret gælder også ved indbetaling af depositum og forudbetalt leje. Når LEJKA udbetaler depositum og forudbetalt leje til en udenlandsk konto, vil udenlandskgebyret på 175 kr. være fratrukket.
Hvor finder jeg ID'et
Inde på din profil kan du vælge, at den månedlige husleje administreres igennem LEJKA. Når denne services anvendes betyder dette, at udlejer og lejer hver måned modtager en mail om, hvorvidt lejen er betalt eller ikke. Anvendes denne service, så skal huslejen overføres til reg. og kontonr. 2355 - 6295702573 med lejemålets ID som tekst på overførslen. Det er vigtigt at påføre lejemålets ID på overførslen. Samme dag som lejen modtages af LEJKA, bliver lejen automatisk videresendt til udlejer. Ved manglende betaling af husleje vil lejeren i alt modtage 3 rykkere fra LEJKA. Samtidigt vil udlejen modtage 3 tilsvarende mails om, at lejen ikke er betalt. Såfremt udlejer ønsker at fremsende en påkravskrivelse og/eller inkassosag mod lejeren skal udlejeren skrive en mail til info@lejka.dk med anmodning om dette, og så vil LEJKA formidle kontakten til en ekstern advokat, som kan bistå udlejeren som repræsentant i sagen.
For at bruge huslejefunktionen skal du gøre følgende:
1. Log ind og vælg det ønskede lejemål.
2. Vælg "Husleje" for at se en oversigt over de seneste betalinger for lejemålet.
3. Klik på ”Se alle måneder” for at udvide oversigten og se samtlige betalinger.
4. Øverst kan du se, om der eventuelt mangler at blive betalt husleje.
Sådan aktiverer du (som udlejer) automatisk huslejebetaling:
1. Log ind og vælg "Profil" i menuen øverst.
2. Sæt hak i feltet med, at LEJKA skal registrere huslejen.
2. Indtast dine bankoplysninger (registrerings- og kontonummer) og klik på "Gem".
3. Vi sørger herefter for at overføre din lejers månedlige husleje til din konto.
Bundfradrag
Det er naturligvis en forudsætning for det højere bundfradrag, at lejen går igennem LEJKA. Læs mere her: Tryk.
Se reg. og kontonr. her.